[caption id="" align="alignright" width="233"] Ha Jiwon színésznő egy szodzsureklámban (Fotó: Jinro)[/caption]
Vodka? Whiskey? Netán szaké? Nem ám! Szodzsu!
Bizony. A The Millionaires' Club katalógus felmérése szerint a világon a legtöbb rekesz 2011-ben a koreai szodzsuból fogyott, ami egy 19% alkoholtartalmú, rizsből vagy édesburgonyából készített égetett szeszes ital.
A legtöbbet a vezető koreai márka, a Jinro szodzsu adta el, 61,38 millió rekesznyit, amit a Smirnoff vodka követett 24,7 millió rekesszel. A lista harmadik helyén szintén egy szodzsumárka, a Lotte Liquor tanyázik 23,9 millió rekesszel.
A Jinro ráadásul már nem először, hanem tizenedgyedszer vezeti az ominózus listát, mutatva, hogy a koreaiak tényleg sokat isznak. A márkát azonban nem csak Koreában fogyasztják, de jönnek megrendelések Japánból, Amerikából, Dél-kelet Ázsiából és Kanadából is.
A cég szerint a népszerűség oka az, hogy a szodzsu olcsó (üvegje körülbelül 200 forint) és közepes az alkoholtartalma.
Mindezek ellenére a külföldiek értetlenül tekintenek az eladási adatokra, mivel sok külföldi szerint a szodzsu egyszerűen ihatatlan ízű.
Forrás: CNN
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.