Mind tudjuk, hogy a rajongást indőnként túlzásba viszik a rajongók, és akadnak extrémek is, akik megkeserítik az előadók életét. Vannak azonban olyan aspektusai a K-pop-fandomnak, amire büszkék is lehetünk, a már tárgyalt jótékonyság mellett most arról beszélnék inkább, ami a közelmúltban történt, és ami ismét megmutatja, mekkora hatalommal bírnak a rajongók.
Tegnapi nap folyamán bombaként robbant a szédítő hír, hogy a LOEN Entertainment, akik felvállalták XIA, azaz Kim Junsu új albumának disztribúcióját, hat nappal a megjelenés előtt szimplán fogták magukat és visszaléptek, mondván, ők disztribútorok maradnának, de semmilyen marketing-tevékenységben nem vesznek részt. Ez kábé olyan, hogy bezsebelik a pénzt a lemez után, viszont semmit nem tesznek azért, hogy fogyjon is.
Hogy ez mind miért érdekes, és miért különsen felháborító, azt a JYJ rajongóinak nem kell elmagyarázni, azoknak pedig, akik nem értik az eseményeket, ebben és ebben a posztban korábban kifejtettem, mi mindenen kellett ennek a három srácnak keresztül menni, csak azért, mert képesek voltak kiállni az igazukárt egy zeneipari óriással szemben. Röviden: a JYJ, hiába zárult le a vitájuk a volt kiadójukkal, továbbra sem léphet fel tévében, és minden nagy cég elhatárolódik tőlük, többek között disztribútort is nehezen találnak a lemezeiknek. Így amikor a LOEN elvállalta Junsu 15-én megjelenő Incredible című albumának terjesztését, egy kicsit minden rajongó megkönnyebült: talán most már lassacskán sikerül visszakerülniük a 'kegyeltek' közé, azaz egyenlőbb esélyekkel indulhatnak.
A LOEN ígéretett tett a C-Jes Entertainmentnek, Junsu ügynökségének arra, hogy viszi Junsu promócióját is. Ennek keretében került fel a LOEN YouTube csatornájára egy special clip, ahol Junsu élő videoklipben adja elő az 11am című dalát, vágatlanul. Ugyancsak a megállapodás szerint a LOEN elkezdte promótálni az albumot a Melon nevű nagy koreai zenei portálon. Aztán bumm, közlik, hogy akkor ezt most ők így mégse. Persze az egészben ludas a C-Jes is, merthogy a két cég között még nem írták alá a szerződést, csak tervezetként volt meg.
A C-Jes, miután a LOEN határidőn belül nem válaszolt a magyarázatkérő levelükre, fogta magát és a médiához fordult: kitálalt, azzal vádolva meg a LOEN-t, hogy tirannikus módon próbálja meg az akartát érvényesíteni, megszegte a szóbeli (és számos email által igazolt) megállapodásaikat, sárba rántva Junsut. A LOEN kikérte magának a vádakat, és arra hivatkozott, hogy ez egy igazgatói döntés volt. (Ha engem kérdeztek, valaki odaát az SM Entertainmentnél felemelt egy telefont. Olyan nincs, hogy egy folyamatban lévő, már megkezdett projektet csak úgy, hat nappal határidő előtt visszamondanak, mert hirtelen az igazgató, csak úgy passióból másképp döntött...).
Órási felháborodás lett az eremény, a LOEN Twitterjét, YouTube accountját elárasztották a dühös rajongók, hogy mégis hogy képzelik, mi ez az unprofi hozzállás, és mi lenne ha végre nem csesztetnék már tovább a JYJ-t, elég volt!
Az eredmény nem maradt el. A külső nyomásra a LOEN engedett, és végül visszatért az eredeti megállapodáshoz a C-Jes-szel.
Nem szabad alábecsülni a JYJ rajongóit. A fiúk annyit szenvedtek 2009 óta a diszkrimináció miatt, hogy a rajongók teljesen bekattantak már, a legkisebb provokációra is virtuális baseballütővel verik szét azt, aki bántani merészeli a srácokat. Azt hiszem, a C-Jes megköszönhetné már végre a rajongóknak méltó módon, hogy így kiállnak a fiúk mellett. Mondjuk kezdthetnék azzal, hogy nem alapoznak szóbeli megállapodásokra, hanem ragaszkodnak a kőkemény írásos rögzítéshez....
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.